HomeMensenL.A. van der Velden

L.A. van der Velden Wethouder 0341-561663 l.vandervelden@ermelo.nl

Portefeuilles
Werkgelegenheid en arbeidsmarktbeleid
Participatiewet (werk en inkomen)
AvA InclusiefGroep
Inkoopbeleid
Openbare ruimte
Duurzaamheid en Milieu
Water
Algemeen bestuur Omgevingsdienst Veluwe
Diakonaal Platform (samen met wethouder Hans de Haan)

'Staat van dienst'

Dhr. L.A. (Leo) van der Velden is sinds 2004 actief voor de SGP Ermelo/Speuld. In het voorjaar van 2004 werd hij lid van de steunfractie. Twee jaar later (2006) kwam daar het commissiewerk bij en sinds 2010 is hij gemeenteraadslid van onze SGP.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen voor de periode 2014-2018 werd Leo lijsttrekker en sindsdien is hij ook voorzitter van de fractie.

Portefeuilles

Leo van der Velden zit namens onze SGP in de gemeenteraad en maakt deel uit van de commissie Infrastructuur en Ruimte.

Overtuiging

Leo zie het als een voorrecht om zichzelf namens zoveel mensen te mogen inzetten voor Ermelo. Het is zijn overtuiging dat we onze levensvisie moeten inbrengen in het democratisch bestel en die overtuiging kan bijdragen aan het welzijn van heel Ermelo.

Bij de verkiezingen in 2014 benoemde hij dit in een interview:  "Uiteindelijk doe je dit werk niet om alles te laten zoals het is, met andere woorden je wil graag je visie op de samenleving verwezenlijken en in daden omzetten. Gods Woord is daarbij het Kompas, hoe goed we ook ons best doen, we weten ons afhankelijk van Zijn zegen."