4 oktober 2014

Winkels in Ermelo dicht op zondag? Dan de snackbars en ijssalons ook

Dat zegt Frans Snoek, raadslid SGP Ermelo, die de vrijstelling een dissonant vindt in de winkeltijdenwet gemeente Ermelo 2014.

Het onderwerp wijzigingen in de winkeltijdenwet stond gisteravond op de agenda van de gemeenteraad. Inzet was het voorstel van het college geen koopzondagen in te voeren in Ermelo. Dat de meerderheid van de raad tegen koopzondagen is voor winkels in Ermelo, krijgt de zegen van SGP Ermelo. Dat snackbars en ijssalons er vrij in zijn om op zondag de deuren te open, kan de partij zich niet in vinden.

VVD Ermelo verwierp als enige partij het voorstel om principiële redenen. Henk van Bruggen beseft dat een deel van de ondernemers niet staat te springen om het invoeren van koopzondagen. Maar het VVD Ermelo-raadslid vindt dat de ondernemers zelf die keus moeten mogen maken.

Volgens burgemeester André Baars voelt het gros van de Ermelose ondernemers niets voor koopzondagen."Wij hebben jaarlijks meerdere malen contact met ondernemers en er is nooit de behoefte uitgesproken aan een zondagopenstelling. Als het dus echt zo leeft, dan komen ze er wel mee."
Bron: Ermelo.nieuws.nl