16 maart 2015

UW STEM TELT DUBBEL! DRIEDUBBEL!

Uw stem telt dubbel! Hoe vaak zal het al niet gezegd zijn bij verkiezingen voor de Staten. Terecht!

1. WE STEMMEN ALLEREERST VOOR DE PROVINCIE.

Het is belangrijk dat in de Staten een christelijk geluid gehoord wordt. Maakt het provinciebestuur zich bijvoorbeeld sterk voor een wielerronde op zondag, of kies je voor zondagsrust zoals de SGP wil? Wat de provincie doet, is vaak minder zichtbaar. Maar besluiten van de provincie raken elke burger!

Zomaar een paar voorbeelden uit de praktijk:

• Overal goed openbaar vervoer in Gelderland.

• Een veilige en optimale bereikbaarheid van alle kernen in Drenthe.

De werkgelegenheid in Twente

Daarover gaat het in de statenzalen!

Kwesties, waar de SGP het verschil in kan maken!

1. Uw STEM TELT DUBBEL. HET GAAT OOK OVER DE EERSTE KAMER.

Onafhankelijk, constructief, principieel – dat kenmerkte steeds de koers van de SGP ook in de Eerste Kamer.

Dat de SGP het verschil kan maken, is in de afgelopen jaren wel bewezen. De stem van Holdijk gaf meer dan eens de doorslag, zowel bij het eerste als het tweede kabinet-Rutte.

Die onafhankelijke, constructieve en principiële houding die bij een SGP-senator past is ook onze nieuwe lijsttrekker Peter Schalk op het lijf geschreven. Zijn achtergrond als RMU-voorman en brede maatschappelijke betrokkenheid zal uitstekend van pas komen.

1. DEZE KEER IS HET ZELFS DRIEDUBBEL! WE STEMMEN NAMELIJK OOK OVER DE SAMENSTELLING VAN WATERSCHAPPEN.

Zonder goed werkende waterschappen vallen alle mooie plannen in het water. Letterlijk en figuurlijk. Belangrijk dus, dat daar goede mensen worden gekozen!

CONCLUSIE

Er staat op 18 maart veel op het spel. Een goede koers voor de provinciale politiek. Een stevige SGP-aanwezigheid in de Eerste Kamer. Goed werkende waterschappen.

Wij belijden dat wij in alles afhankelijk van Gods zegen, van Zijn sparende hand. In onze politieke koers hebben wij de wijsheid niet in pacht, maar willen wij ons oprecht laten leiden door de wijsheid van Zijn Woord.

Stemt u op 18 maart Deo volente SGP?

Kees van der Staaij