30 januari 2014

SGP: geef groene bouwers Ermelo herkansing

Dat is althans de opvatting van gemeenteraadslid Leo van der Velden van de SGP. De verontwaardiging bij Burgerbelangen en de SGP is groot nu aannemersbedrijf Van Wijnen Projectontwikkeling (voorheen Bimo) de groene huizen voor 161.000 euro op de markt zet. Die firma heeft de prijsvraag gewonnen die het college uitschreef onder bouwers en ontwikkelaars. "Als dan na ruim een jaar het college op de proppen komt met een woning vanaf €161.000,- dan roept dat wat ons betreft vragen op en is de geloofwaardigheid van de gemeente in het geding." Los daarvan zijn starters in Ermelo de klos. Zij gaan 21.000 euro meer betalen. De SGP wil dat de 'verliezers' van het de inschrijving een herkansing krijgen om te laten zien dat hun inzending wel uitvoerbaar blijkt voor het afgesproken bedrage.

"Daarbij is het natuurlijk zo dat deze 'verliezers' moeten aanzien dat er iemand gaat bouwen die niet aan de gestelde criteria voldoet, terwijl zij geen kans hebben gehad zich waar te maken."

Daarnaast vindt Van der Velden dat de gemeenteraad, het hoogste orgaan in de gemeente, buiten spel is gezet.

bron: De Stentor
29-01-2014