15 februari 2018

Naam: Leo van der Velden
Leeftijd: 44 jaar
Lijsttrekker SGP Ermelo

Wat had u anders aan willen pakken de afgelopen 4 jaar?
Achteraf gezien hadden we t.a.v. de nieuwbouwplannen van Calluna wellicht een veel krachtiger tegengeluid kunnen laten horen. Wanneer de kiezer de feiten zou kennen en welke risico's dit geeft voor de Ermelose belastingbetaler, dan denk ik dat een meerderheid graag van de plannen zal afzien.

Vindt u dat uw partij voldoende luistert naar de burger?
Ja, iedere inwoner van Ermelo mag ons aanspreken, bellen of mailen. We staan open voor wat er leeft. Dit houdt niet in dat we het iedereen 100% naar de zin kunnen maken, maar mijn ervaring is dat een gemiddelde Ermeloër dat prima begrijpt.

Waar wilt u over 4 jaar trots op zijn?
Ik zou eigenlijk geen 4 jaar willen wachten, maar ik zou 'trots' zijn op een Ermelose samenleving die pal staat voor ondernemerschap! Werkgelegenheid is de olie in de gemeentelijke machine, er zal veel meer gedaan moeten worden aan participatie en dat kan alleen weer wanneer je met die ondernemer in gesprek bent en meeleeft met het wel en wee van ondernemend Ermelo. De SGP is in Ermelo de ondernemerspartij bij uitstek!

Wat onderscheidt uw partij van de andere partijen?
Als SGP zeggen we gewoon wat we vinden op basis van onze uitgangspunten en principes, dat is in algemene zin in de politiek niet erg gebruikelijk. De afgelopen 4 jaar hebben we van werkelijk niemand het verwijt gekregen dat we met meel in de mond praten, ja dat onderscheidt ons.

Wat is het allerbelangrijkste speerpunt uit uw programma?
Géén invoering van koopzondagen in Ermelo! Het is onze vaste overtuiging dat het goed is dat we 1 dag per week mogen genieten van een collectieve rustdag. Dat is een geschenk van Boven! De SGP Ermelo zal op geen enkele wijze meewerken de koopzondag (helpen) in te voeren.

Waarmee/waardoor ontspant u zich?
Plannen wordt steeds belangrijker. Ontspanning plannen we tegenwoordig ook en dat bevalt goed. Even in een totaal andere omgeving is het meest effectief, daarnaast de momenten tussen de bedrijven door.

Bron Ermelo's weekblad