9 november 2013

SGP Ermelo tegen windmolen Schaapsdijk

Ongerepte uitstraling niet verstoren

ERMELO - De SGP Ermelo reageert terughoudend op het voornemen van de provincie om langs de A28 bij Horst windmolens te plannen. ,,In het verleden is deze locatie juist als niet geschikt bevonden en dit staat ook als zodanig in de concept omgevingsvisie van diezelfde provincie aangemerkt. Vervelender wordt het als de provincie de zijde van de Schaapsdijk op het oog heeft, waar het landschap een ongerepte uitsraling heeft'', aldus raadslid SGP Leo van der Velden.

,,Het is onmogelijk op basis van de beschikbare informatie een integrale afweging te maken, maar dit laat onverlet dat de SGP bij de begrotingsbehandeling expliciet heeft benoemd zeker geen groot voorstander te zijn van windmolens in het buitengebied van Ermelo. De SGP is geen tegenstander van windenergie, maar ziet meer in grote concentraties op plekken waar het nauwelijks stoort. Een studie naar een lint aan windmolens langs bijvoorbeeld de vaargeul in het Veluwerandmeer zou een denkrichting kunnen zijn'', aldus Van der Velden. ,,Tevens zou dit als permanente markering kunnen dienen voor de scheepvaart. De versnippering over 27 locaties leidt tot veel discussie en kost ons uiteindelijk veel geld aan overleg, procedures et cetera.''

Bron: Ermelovannu.nl