24 september 2015

SGP Ermelo ‘mort’ over afvalbakken Stationsstraat Ermelo

Foto: Ermelo.nieuws.nl

SGP Ermelo valt over de afvalbakken in de Stationsstraat in Ermelo.

Eerder stelde de fractie van SGP Ermelo vragen over het onderwerp aan het college van burgemeester & wethouders. Zo vraagt de fractie zich af waarom de afvalbakken die nu zijn geplaatst niet van dezelfde makelij zijn. Bovendien is het aantal te weinig naar de mening van de SGP.

In verband met een inkoopvoordeel, luidt het antwoord van het college, is ervoor gekozen alle afvalbakken in één keer in te kopen. ‘Doordat het laatste deel van de Stationsstraat pas nu in uitvoering is genomen, zijn de bakken in de reeds gerealiseerde gebieden nog niet geplaatst. De bakken die nu hangen zijn een tijdelijke oplossing en worden vervangen door nieuwe bakken die voor de gehele Stationsstraat identiek worden uitgevoerd’.

Het is de bedoeling dat er minimaal 1 afvalbak komt op het Molenaarsplein minimaal 4 in het deel van de Stationsstraat tussen de Horsterweg en de Rabobank.

Het antwoord van het college bevreemdt SGP-voorzitter Leo van der Velden: “Het rechtvaardigt niet dat het 1.5 jaar duurt dat er welgeteld 5 of 6 afvalbakken worden geplaatst.”

Bron: Ermelo.nieuws.nl