28 februari 2015

Provinciale verkiezingsavond dv 4 maart

Verkiezingstour

De SGP maakt een verkiezingstour en doet op 4 maart Ermelo aan. Van der Velden zal samen met het Tweede Kamerlid Roelof Bisschop op werkbezoek gaan. ,,We gaan een bezoek brengen aan een kalverhouderij in Speuld. We willen kijken wat er nodig is om groei te realiseren en of dit realistisch is.” Ook wordt de Pallet en timmerfabriek van Evert ten Hove op het Tonselseveld bezocht. Op 4 maart zijn ook kandidaat statenleden Evert Mulder en Arjan Klein van de partij. ’s Avonds is er een bijeenkomst in het Kerkelijk Centrum aan de Jeugdkant.

De verkiezingsavond staat in het teken van de komende verkiezingen voor Provinciale Staten en Waterschappen. Tweede Kamerlid Bisschop zal ingaan op de vraag of de belangen van de provincie bij Den Haag in goede handen zijn. Mulder, die jaren raadslid was in Apeldoorn, zal de SGP-visie over duurzaamheid en economische belangen toelichten. Klein, nu raadslid in Elburg, gaat voor de slogan 'eerst brood, dan spelen', terwijl Van Vreeswijk helder zal maken dat de Veluwe in actie moet komen om droge voeten te houden. Voorzitter Jowan Heres kijkt uit naar deze boeiende avond. Het aantal SGP-stemmen zit, volgens hem, landelijk en ook in Ermelo duidelijk in de lift. ,,Daarom hebben we weer een veelzijdige avond georganiseerd met landelijke en provinciale sprekers.''

Vanaf 19.30 uur is er inloop met koffie/thee.