31 maart 2018

PERSBERICHT van Progressief Ermelo, Burgerbelangen Ermelo, SGP en VVD

De beoogde coalitiepartijen Progressief Ermelo, Burgerbelangen Ermelo, SGP en VVD hebben deze week op dinsdag- en donderdagavond met elkaar gesproken. Tijdens het eerste overleg is er vooral gesproken over het te volgen proces, het uiteindelijke doel en hoe dat te bereiken, in het tweede overleg zijn de eerste afspraken over inhoudelijke onderwerpen gemaakt. Er is gekozen voor procesbegeleiding van buitenaf om te komen tot de door hen gewenste vernieuwde bestuurscultuur. Secretariële ondersteuning wordt gegeven door een medewerker van de gemeente Ermelo.

Er komt een beknopt coalitieakkoord waarna de raad aan zet is om een raadsprogramma op te stellen. De raad gaat hiervoor in gesprek met de inwoners van Ermelo en de verschillende organisaties en verenigingen om zo tot een goede invulling te komen. De rol van de raad wordt op deze wijze én sterker én democratischer.

Het enthousiasme van de partijen om iets nieuws in Ermelo te bewerkstelligen is groot en de sfeer is goed. Voor komende week staan twee overleggen gepland, waarvan die van dinsdag o.a. in het teken van financiën zal staan.