25 juni 2015

PERSBERICHT SGP - GÉÉN CREMATORIUM FOKKO KORTLANGLAAN!

GééN CREMATORIUM FOKKO KORTLANGLAAN!

Ermelo 25 juni 2015,

LS

De gemeente Harderwijk onderzoekt een tiental locaties binnen haar gemeentegrenzen om te komen tot de realisatie van een crematorium. Dat het ambitieniveau van de gemeente Harderwijk  duidelijk op een ander vlak ligt dan dat van de gemeente Ermelo is al langer bekend en eerlijk is eerlijk wij gaan er niet over wat Harderwijk wel of niet wil. Ware het niet dat men het niet heeft kunnen laten ook een locatie te onderzoeken tegen de gemeentegrens met Ermelo aan. Uitgerekend een locatie aan de Fokko Kortlanglaan zou tot de 4 meest kansrijke locaties behoren om de Harderwijker samenleving op dit punt te bedienen. Los van onze principiële bezwaren vindt de SGP fractie het ongepast om juist hier de lijkverbranding te laten plaatsvinden. De enige mogelijkheid om per auto op de beoogde locatie te komen loopt via Ermelo's grondgebied en zal een forse toename geven van de verkeersintensiteit voor de deur van onze inwoners. Daarnaast mag je je afvragen of dit past in beoogde uitzicht van de representatieve zone van industrieterrein Veldzicht! Daarnaast zullen de mogelijke milieueffecten en de schadelijke uitstoot ook in Ermelo meetbaar zijn. Het lijkt er steeds meer op dat Harderwijk de gevoelige thema's graag aan Ermelo gunt.

* Harderwijk bouwt huizen in de randzone, Ermelo mag het verkeer voor haar rekening nemen

* Harderwijk wil een woonwijk bouwen, Ermelo mag de das gaan verzorgen

* Harderwijk wil meer dan begraven alleen, Ermelo mag eropuit kijken?

Gelukkig is het nog niet zo ver! En roepen we iedereen op om zijn of haar mening kenbaar te maken bij de gemeente Harderwijk via info@harderwijk.nl ook wij horen graag uw reactie: l.vandervelden@ermelo.nl

Donderdag 25 juni tussen 16:00 - 20:00  staat er een info avond gepland in de Sypel Parkweg 4A Harderwijk

SGP Ermelo

Leo van der Velden, fractievoorzitter 06 - 29408796