22 juni 2015

Pasklaar bestemmingsplan Speuld Achrarische Enclave

Pasklaar bestemmingsplan

Op 28 mei heeft de gemeenteraad het bestemmingsplan Speuld Achrarische Enclave vastgesteld. De commissievergadering die enkele weken daarvoor in dit kader werd gehouden werd gekenmerkt door de praktische insteek. Zowel commissieleden als college waren in voor de nodige tegemoetkomingen aan de insprekers als voor een meer toekomstgerichte invulling. Als SGP zijn we zeer tevreden over deze eigentijdse aanpak. We hebben onze waardering uitgesproken over het vele werk wat er tussen de commissievergadering en de raadsvergadering nog is gedaan. De belangrijkste aanpassing is dat het college zonder tussenkomst van de gemeenteraad ruimte heeft gekregen de ontwikkelingen die passen binnen de PAS (Programmatische Aanpak Stikstof) mogelijk te maken. Dit is goed nieuws voor de veehouderijbedrijven die toekomstgericht bezig zijn, maar ook voor de omwonenden. Daarnaast is het mogelijk om schuren die onder het overgangsrecht vallen compleet te vernieuwen en zijn er ruime mogelijkheden voor de opslag van ruwvoer gekomen. Uiteraard blijven er altijd wensen, maar er is voldoende reden om tevreden te zijn!