5 oktober 2018

Raad, 4 okt. 2018

Agendapunt 6, Nieuw Sportcentrum Ermelo

Voorzitter,

Om bij de kern van het voorstel te blijven: De SGP kan hier uiteraard mee instemmen. De besparing had wel wat meer mogen zijn, maar twee miljoen is een aardig begin. Want het blijft natuurlijk wel een enorm bedrag: 13 miljoen voor het zwembad en 7 voor de sporthal. Ik hoorde gisteren nog de wens: Het dorpskarakter moet blijven, maar dit is toch eigenlijk een grootstedelijk denken en gebeuren, en totdat de nieuwe naam bekend is, blijft de SGP het toch maar Minloo noemen.

Aanvankelijk zou er naar de buurgemeenten gekeken worden, opdat er niet drie dezelfde baden zouden ontstaan, maar dat is helaas mislukt; of we het geheel nu 20 meter van Putten af verschuiven, doet daar ook niets vanaf (of is het ook symbolisch bedoeld?).

De SGP wil nogmaals van de wethouder horen dat het bedrag werkelijk taakstellend is. Dus niet: we doen ons best, of: in principe, maar echt geen cent meer. Ook niet als bijvoorbeeld de bouw vertraagd wordt door een langere aanbestedingsperiode.

Voorzitter,

De SGP hecht er toch ook aan te zeggen dat het onze vaste overtuiging is, dat een zondagsluiting een positief effect zal hebben op de exploitatie. Want ook op het onderhouden van het vierde gebod van Gods wet is grote loon beloofd. Helaas heeft de rijksoverheid ons de zeggenschap hierover ontnomen.

Pieter Stam