15 augustus 2015

'Maken prullenbakken deel uit van herinrichting?'

ERMELO - De fractie van de SGP heeft geconstateerd dat in het reeds heringerichte deel van de Stationsstraat bijzonder weinig afvalbakken zijn te vinden. Daarom heeft deze partij een brief gestuurd naar het college. ,,De afvalbakken die kunnen worden getraceerd lijken hergebruikt te zijn en verschillen qua uitvoering,” meldt fractievoorzitter Leo van der Velden.

Hij vraagt zich af of het college overtuigd is van de noodzaak van afdoende afvalbakken in het openbare gebied en in het bijzonder in het centrum van Ermelo. De SGP is gebrand op het uitvoeren van de kerntaken van de gemeente. ,,Een van die kerntaken is het beheer van de openbare ruimte en wat de SGP betreft ook de voorkoming van zwerfvuil. Het plaatsen van voldoende afvalbakken lijkt ons dan ook een vanzelfsprekend.” In de brief aan het college vraagt de SGP of de afvalbakken deel uit maken van de herinrichting van het centrum van Ermelo. ,,En waarom zijn de enkele aanwezige afvalbakken niet identiek uitgevoerd en lijken ze geen deel uit te maken van het geheel?” aldus Van der Velden. Volgens de fractievoorzitter is er in delen van de Stationsstraat na de herinrichting geen afvalemmer meer te vinden. ,,Tijd om hierover het college hierover te bevragen. Is men bereid het aantal afvalbakken in dit deel van de Stationsstraat fors uit te breiden?” Van der Velden hoopt op een spoedig antwoord. Wat de SGP betreft wordt er ruim voorzien in afvalbakken in de openbare ruimte en wordt er zeker in het toeristenseizoen gezorgd voor het regelmatig legen hiervan. ,,En dat is nu niet aan de orde,” aldus de SGP.

Bron: Ermelovannu.nl