8 oktober 2021

Jowan Heres draagt hamer over aan nieuwe SGP-voorzitter Henry van Wingerden

Jowan Heres draagt hamer over aan nieuwe SGP-voorzitter Henry van Wingerden

Ermelo – Op de SGP-ledenvergadering Ermelo/Speuld heeft Jowan Heres donderdagavond 7 oktober 2021 de voorzittershamer overgedragen aan Henry van Wingerden. Henry werd door de leden met grote meerderheid gekozen tot nieuwe voorzitter.

Jowan heeft 24 jaar leiding gegeven aan de kiesvereniging. Hij dacht bij zijn aantrede aan twee of hooguit drie termijnen. Dit werden er maar liefst acht. Kenmerkend voor de sfeer binnen SGP Ermelo is de gemeenschappelijk binding met de Bijbelse grondslag. Volgens Jowan geeft dit een stabiele basis voor onze politieke activiteiten. Als je aanspreekbaar bent op Bijbelse uitgangspunten vind je elkaar.

Henry is al enige jaren bestuurslid. Hij is blij met de stabiele en betrokken sfeer waarin wethouder, fractie, redactie en bestuur samenwerken. Henry wil zich ook in deze nieuwe rol van harte inzetten voor de SGP-beginselen. In het dagelijkse leven is hij docent Frans in het voortgezet onderwijs. Henry geeft aan dat hij ervaart dat “net als in de politiek ook in het onderwijs Bijbelse waarden van doorslaggevend belang zijn om leerlingen toe te rusten voor een plaats in de maatschappij”.

Ermelo, 7 oktober 2021

Inlichtingen bij Dirk Jan van Dalfsen, secretaris SGP Ermelo/Speuld

bereikbaar via ermelo@sgp.nl

0341 – 74 50 09 (’s avonds)