20 december 2017

Inwoners kunnen meedenken over groenvisie

Gemeente gaat snippergroen in bruikleen geven

ERMELO - Het CDA Ermelo heeft bij de raadsvergadering van 15 december een lans gebroken voor het meedenken met de inwoners van Ermelo bij de groenvisie. De partij heeft als initiatiefnemer samen met CU en SGP een motie ingediend waarin zij het college opdracht om het snippergroen - de kleine stukjes groen die naast tuinen van bewoners liggen en tot nu toe door de gemeente verkocht werden, in bruikleen te gaan geven.

Woordvoerder te Brake licht toe: ,,In de praktijk leverde de verkoop minder op dan de kosten die ervoor gemaakt moesten worden. In de nieuwe opzet heeft de gemeente ook meer mogelijkheden om, volgens vast te stellen criteria, controle te houden op deze stukken groen. De motie is door de gemeenteraad aangenomen." Bovendien heeft het CDA Ermelo aandacht gevraagd om bij groenprojecten omwonenden op tijd, goed te informeren. ,,Daar schort het nog wel eens aan," stelt te Brake. Het CDA Ermelo is tevreden met de uitgebreide groenvisie, waar nog veel werk uit tevoorschijn gaat komen.

Bron: www.ermelovannu.nl