27 maart 2015

Inbreng SGP in raad "Ds Witteveenlaan" (26-3-2015)

26 maart 2015

Ds Witteveenlaan

Voorzitter,

Het eindeloos oprekken van recent reeds vastgestelde bestemmingsplannen moet wat de SGP betreft stoppen! Het huidige bestemmingsplan voorziet reeds in de bouw van een tweetal villa's langs de Leuvenumseweg, het vreemde is dat deze woningen nooit prominent in de markt zijn gezet. Menig inwoner weet niet dat daar überhaupt kavels beschikbaar zijn! Toch gaat het college mee in de wensen van ontwikkelaar GREEN, zeg de familie Zeeman en goed voor 825 miljoen. Waarom? vraag je je dan af. Heb ik iets gemist? Waar en wanneer heeft de raad een nieuw kader meegegeven om met dit bestemmingsplan aan de slag te gaan? Nee, de ontwikkelaar zag wellicht meer brood in het plan wat nú voorligt. Parkeren op het maaiveld i.p.v. in de parkeergarage, 3 rijwoningen met de achterzijde naar het entree van het dorp i.p.v. 2 villa's keurig in het gelid en onvoldoende rekening houdend met de bestaande bomen. Het parkeerprobleem in dit deel van Ermelo wordt voor het gemak niet meegewogen, hopelijk is de Zorggroep welwillend t.o. de omgeving, daar moeten we het mee doen. De eerlijkheid gebied te zeggen dat dit nu zeker het geval is, maar wanneer het hele project is afgerond voorspel ik u dat de slagboom ervoor gaat, eigen terrein! Dan hebben we weer een stukje Ermelo opgeofferd aan grootverdieners! Ik hoor het nu reeds roepen: "Hoe hebben ze dit kunnen doen?". De huidige lichting verantwoordelijken heeft dan natuurlijk net plaatsgemaakt voor een nieuwe generatie die er natuurlijk ook niets aan kan doen.

Ik ga afronden en vat samen: de kaderstelling is er niet, de onderbouwing deugt niet, de logica ontbreekt. Daarnaast is een deel van het plan wat nu besproken wordt al geruime tijd geleden uitgevoerd en dat is gelijk aan de raad buitenspel zetten. Conclusie: een rode kaart van de SGP!

Leo van der Velden, SGP