20 juni 2014

'Heroverweeg fase 3 van De Verbinding'

SGP-fractievoorzitter Leo van der Velden voorziet forse parkeerproblemen.

Fase 3 van De Verbinding betreft het oude pand van Albert Heijn waar zolang De Zaak van Ermelo is gevestigd. Op termijn is het vooralsnog de bedoeling de locatie te bebouwen met woningen en winkels.

Van der Velden sprak zich gisteravond tijdens de bespreking van de Kadernota duidelijk uit over de kwestie die de gemoederen in Ermelo bezighoudt. Klik HIER en HIER voor eerdere berichtgeving. De SGP-fractievoorzitter is van mening dat fase 3 niet blind moet worden gerealiseerd zoals het ooit is bedacht in een heel andere tijd.

Gas terug
Wethouder Jan van Eijsden, die de honneurs waarnam voor een vakantie vierende wethouder Jan van den Bosch, meesmuilde: "Waar halen we het geld vandaan om de grond terug te kopen van de partij die het in handen heeft." Van der Velden pareerde echter dat hij het woord terugkopen niet in de mond had genomen. Waarop Van Eijsden gas terug nam en aangaf dat het college ook zorgen heeft om de inrichting van het gebied. Wethouder Van den Bosch zou daarover volgens Van Eijsden, echter nauw contact onderhouden met de projectontwikkelaar.

Bron: Ermelo.nieuws.nl