28 september 2015

GEWELD? DAN GEEN ASIEL

Asielzoekers die zich schuldig maken aan (religieus) geweld verspelen hun recht op asiel. Dat stelt SGP-fractievoorzitter Van der Staaij.

Er komen steeds meer berichten dat in verschillende asielzoekerscentra in Europa christenen, Koerden en andere minderheidsgroeperingen te maken hebben met islamitisch geweld. De Duitse krant Welt am Sonntag publiceerde een lange rij met geweldsdelicten, vooral tegen christenen. Daaruit blijkt dat zij regelmatig worden bedreigd en geïntimideerd, soms alleen maar omdat zij een kruisje dragen.

De SGP vindt dat ten enenmale onaanvaardbaar. Het COA en het kabinet moeten hier alert op zijn. Van der Staaij: “Laat helder zijn dat wie een ander bedreigt, het recht op een verblijfsvergunning verspeelt. Dat staat nu al in Vreemdelingenwet. Ik wil dat COA en kabinet daar alert op zijn en er werk van maken. De SGP zal daar op toezien.”

Bron: sgp.nl