7 oktober 2014

Column SGP Leo v.d. Velden: 'En dat vind ik...': Er is hoop!

De weg kwijt?

Vroeger zou je er nog mee weg kunnen komen wanneer je als excuus voor een verlate aankomst zou wijten aan het feit dat je de weg kwijt was of dat je het adres niet kon vinden . Met de komst van de navigatiesystemen leek dit probleem tot het verleden te behoren, maar inmiddels wordt in delen van Ermelo bovengenoemd excuus weer volop gebruikt . We hebben het natuurlijk over de wijken aan de noordzijde, waar het ene deel  bijna hermetisch van de buitenwereld is afgesloten en het andere deel  subtiel  minder toegankelijk is gemaakt. Dat hierdoor huisartsen onbetwist verminderd bereikbaar zijn geworden had nooit mogen gebeuren en blijft wat mij betreft onverteerbaar. Het is een teken aan de wand dat juist huisartsen worden genegeerd en aan het bereikbaarheidsverzoek van Japas wel is voldaan. Ermelo is op dit vlak echt de weg kwijt! Stop deze letterlijke en figuurlijke tweedeling van de samenleving en ga voor een meer evenwichtig verkeersbeleid! Ik hoop dat we dat in de toekomst met elkaar voor elkaar mogen krijgen. Kort samengevat: De weg kwijt? Er is hoop!

En dat vind ik!

Leo van der Velden