3 oktober 2013

Centrumplan

De SGP fractie heeft 4 juli jongstleden tegen het voorstel voor het Centrumplan gestemd. Als fractie wilden we de hoogte van het bedrag ook als totaalbudget vaststellen voor de voorgestelde projecten. Het college wilde hier echter niet aan en kwam niet verder dan de toezegging om bij een tekort bij de Raad aan te kloppen. Dat is nu net wat de SGP niet wil. Daarmee was de tegenstem een feit. Daarnaast stoort het ons bijzonder dat de keiharde toezeggingen met betrekking tot het Raadhuisplein op losse schroeven zijn gezet door het college. Vorig jaar kregen we een toezegging van de wethouder dat er aan de randen van het Raadhuisplein (voor het gemeentehuis) geparkeerd kon blijven worden. Inmiddels heeft wethouder Verhagen door laten schemeren daar toch vanaf te willen en het Raadhuisplein geheel autovrij aan wil leggen. Elders de parkeerplaatsen aanleggen kost veel geld en de bereikbaarheid van de winkels is in het geding.