5 december 2017

Buitengebied Ermelo krijgt tóch glasvezel.

Het buitengebied van Noordwest Veluwe krijgt glasvezel! En dat is reden voor een feestje op het gemeentehuis van Ermelo. Mischa Bouwhuis en Daisy Meekes van Glasvezel buitenaf, brachten samen met wethouders Esther Heutink en Leen van der Maas van Ermelo en Nunspeet, een toast uit op het behaalde succes.

Vandaag maakte CIF namelijk bekend dat 50,1 % van de inwoners een glasvezelabonnement heeft afgesloten. Hiermee is nipt voldaan aan de belangrijkste voorwaarde, minimale deelname van 50%, om een glasvezelnetwerk aan te kunnen leggen. Goed nieuws dus voor de inwoners van het buitengebied van Ermelo en Nunspeet.

Maandag werd het benodigde aantal aanmeldingen in Noordwest Veluwe behaald. Piet Grootenboer, directeur Glasvezel buitenaf: “Het is heel spannend geweest of we de 50% zouden halen. Maar dankzij de inzet van ambassadeurs in het gebied, de inzet van de gemeenten Ermelo en Nunspeet, lokale verkopers en de steun van Stichting Breedband Noord Veluwe is het gelukt. Er is ontzettend veel werk verzet, tot het laatste weekend aan toe. En met succes! Door het enthousiasme uit de regio komt er glasvezel.”

Glasvezel van cruciaal belang
Ook wethouders Esther Heutink en Leen van der Maas van Ermelo en Nunspeet zijn opgelucht: “Glasvezel is cruciaal voor ons buitengebied. Inwoners kunnen tegenwoordig niet meer zonder snel internet. Ook voor de bedrijven, denk aan alle recreatieondernemers, is glasvezel van groot belang. Als gemeente zijn we heel blij dat het buitengebied van onze gemeenten binnenkort beschikt over een snelle, veilige en betrouwbare internetverbinding. Wij zijn vooral trots op alle ambassadeurs die zich enorm hebben ingezet en op Stichting Breedband Noord Veluwe die het initiatief genomen heeft om het onderwerp onder de aandacht te brengen. Iedereen bedankt die hieraan heeft bijgedragen!”

Alsnog aanmelden en aanleg
Inwoners die nu alsnog kiezen voor glasvezel betalen minimaal 995 euro, afhankelijk van de werkelijke aansluitkosten. CIF start met de voorbereidingen voor de aanleg van glasvezel in het buitengebied. De verwachting is dat eind 2018 iedereen die een abonnement heeft afgesloten, dan ook een glasvezelaansluiting heeft.

Meer informatie is beschikbaar op de website glasvezelbuitenaf.nl

bron: Ermelo.nieuws.nl